OD NAREDNE ŠKOLSKE GODINE ZAPOČINJE REFORMA NASTAVNIH PLANOVA I PROGRAMA OSNOVNOG OBRAZOVANJA

Datum objave: 04.08.2025

U cilju unapređenja kvalitete obrazovnog sustava, u protekloj školskoj 2024./2025. godini u Hercegovačko-neretvanskoj županiji-kantonu su u pet osnovnih škola – u prvim (I) i šestim (VI) razredima devetogodišnjeg osnovnog odgoja i obrazovanja – primjenjivani eksperimentalni nastavni planovi i programi, tzv. kurikularna reforma. Nakon izvršene analize, koja je pokazala da je eksperimentalni proces dao vrlo pozitivne rezultate, Ministarstvo prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ-K je odlučilo da nastavni planovi i programi, koji su se izvodili u navedenih pet škola, od naredne školske 2025./2026. godine budu primijenjeni u svim prvim (I) i šestim (VI) razredima na području Županije-kantona. Usporedo s tim Ministarstvo će započeti sa primjenom eksperimentalnih nastavnih planova i programa za drugi (II) i sedmi (VII), razred koji će se izvoditi u istih pet osnovnih škola.



Važno je naglasiti da ova reforma podrazumijeva potpuno usklađene smjernice, tako da će se u Hercegovačko-neretvanskoj županiji-kantonu i dalje primjenjivati jedan Nastavni plan kako na bosanskom tako i na hrvatskom jeziku.

U nastojanju da učenicima pruži što bolje nastavne programe, prilagođene suvremenim europskim standardima, Ministarstvo će u koordinaciji sa Misijom OSCE-a započeti proces obuke i osposobljavanja stručnih timova i radnih skupina sastavljenih od predstavnika Pedagoškog zavoda Mostar, Zavoda za školstvo Mostar, učitelja i nastavnika osnovnih škola, Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru i Sveučilišta u Mostaru.

Gore navedenim aktivnostima, u Hercegovačko-neretvanskoj županiji-kantonu započinje reforma obrazovnog sustava čiji je cilj stvaranje suvremenog, kvalitetnog i inkluzivnog obrazovanja, pružanje funkcionalnih sadržaja koji će kod učenika razvijati temeljne kompetencije koje odgovaraju potrebama društva i tržišta rada 21. stoljeća. U fokusu reforme je učenik – njegovo znanje i vještine. S tim u vezi, Ministarstvo prepoznaje važnost obrazovne reforme kao procesa od strateškog značaja za razvoj društva. U okviru svoje institucionalne uloge Ministarstvo će i dalje aktivno djelovati na donošenju akata iz svoje nadležnosti, te koordinaciji svih sudionika koji su uključeni u obrazovni sustav. To se posebno odnosi na Pedagoški zavod, Zavod za školstvo i sve osnovne škole. Kroz planirane mjere, Ministarstvo će konstantno raditi na osiguranju stabilnog i održivog okvira za unapređenje kvaliteta obrazovanja, koje podrazumijeva jačanje znanja i vještina učenika, profesionalni razvoj nastavnog kadra, jačanje kapaciteta obrazovnih ustanova, s posebnim fokusom na inkluzivnost i usklađivanje obrazovanja s potrebama društva.

Projekti